Sider

lørdag 28. juli 2012

Enda en hals fra Marte Helgetun

I vår kjøpte jeg 5 hesper sort Lace fra Drops hos Elle Melle på Frosta.  Skulle strikke sjal.  Lace er et nydelig garn i 70% BabyAlpaca og 30% Mulberry Silk, og veldig tynt.  Måtte gi opp sjal. Sorte tynne masker og mønster som skal følges med hele tiden gikk ikke i hop. Ble for mye feilstrikking.
Tok med nøstetreet etter Mor og garnet på hytta. Godt brukt nøstetre, laget av Leirvik på Frosta.
Skal legge opp til Hals med flette fra Marte Helgetun.  Strikket en tidligere og ble veldig fornøyd.
Strikker med 3 dobbelt Lace.

Tjeldungen forsvant fra reiret i natt.  Men heldigvis, nå er den i Kårefjæra sammen med Mor og Far Tjeld. Det andre egget ligger igjen på uthustaket, uklekket.
Litt vanskelig å se, den er til høyre for "Mora" på en grå stein
Sol i dag, så Chili ligger på soleplassen sin og nyter så lenge hun orker.


2 kommentarer:

Misemor sa...

Tusen takk for hyggelige ord inne hos meg. Så artig at hunden din heter Chili, det var også kennelnavnet på Misa. =)
Det blir sikkert en deilig hals med det garnet, kan jeg tenke meg. =)
Sommerklem :)

Fru Keilegavlen sa...

Kjempefine bilete. ;)
Halsen vert sikkert kjempedeilig. Eg har strikka eit sjal i Drops Lave oliven som ventar på å bli blokka. Mjukt og deilig garn.